مسدود شدن Appleid از آن دسته مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن روبه رو می‌شوند. این مسئله لزوماً یک دلیل مشخص برای آن وجود ندارد و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به طور کلی علت مسدود شدن اپل ایدی به‌منزله آن است که اپل فعالیتی غیرمعمول را در حساب کاربری شما شناسایی کرده است و به همین دلیل حساب کاربری شما را به صورت مشخص غیر فعال کرده است.

disable شدن اپل آیدی

disable شدن اپل آیدی دلایل مختلفی دارد. که موجب می‌شود تا شما نتوانید از حساب کاربری خود استفاده کنید. اپل از شما می‌خواهد تا از طریق روش‌های تعیین شده، هویت خود را شناسایی کرده و بعد از آن اقدام به تغییر پسورد اپل ایدی خود کنید. پس از انجام این کار، اپل حساب کاربری اپل ایدی شما را باز خواهد کرد و می‌توانید از آن همانند گذشته استفاده کنید.

مشکل مسدود کردم اپل آیدی

در صورت مسدود شدن اپل ایدی دستگاه متصل به آن به طور مکرر از شما درخواست می‌کند تا اطلاعات مربوط به اپل ایدی خود را در اپل آیدی وارد کرده و اقدام به ریست کردن پسورد کنید. برای رفع شدن این مشکل باید از روشی که در ادامه این مطلب می خوانیم استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برای انجام این کار نیاز به یک ایمیل نجات به همراه پسورد و پاسخ سؤالات امنیتی دارید.

بلاک و بسته شدن اپل آیدی

یکی از دلایل غیرفعال شدن اپل آیدی بلاک کردن برخی از آی‌پی‌ها و فعالیت‌ها از طرف شرکت اپل می باشد. برای مثال اگر از اپلیکیشن های تغییر دهنده‌ ای پی که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند استفاده می کنید و یا آی پی شما به یک باره چندین بار در روز تغییر می کند، اپل حساب کاربری شما را بلاک می‌کند. غیرفعال شدن اپل آیدی در صورت غیرفعال شدن  اپل آیدی دیگر امکان استفاده از آیفون یا آیپد را ندارید. اپل به طرز آزار دهنده‌ای از شما به صورت مکرر درخواست می‌کند تا اطلاعات مربوط به حساب کاربری خود را ارائه دهید و در عین حال امکان نصب نرم افزار جدید را نخواهید داشت.

انلاک کردن و رست کردن اپل آیدی

نحوه آنلاک کردن اپل آیدی مسدود شده کار آسانی است. روش‌های مختلفی برای بازیابی رمز عبور اپل ایدی و فعال سازی آن وجود دارد. برای انجام این کار، باید سؤالات امنیتی، تاریخ تولد و ایمیل نجات را داشته باشید در غیر این صورت انلاك كردن اپل ايدي غیرممکن خواهد بود. برای انلاك كردن اپل ايدي شما می توانید به وب سایت مدیریت حساب اپل آیدی به آدرس Appleid.apple.com مراجعه کرده و اطلاعات اپل آیدی خود را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات اپل از شما می‌خواهد تا هویت خود را احراز کنید. در این بخش اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید به میلادی و پاسخ سؤالات امنیتی را ارائه می‌دهد و بعد از آن اپل یک ایمیل حاوی امکان تغییر پسورد را برای شما ارسال می‌کند که در نهایت با تغییر پسورد می‌توانید از اپل آیدی خود برای بار دیگر استفاده کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید از این روش در آیفون نیز استفاده کنید.  در صورتی که اپل آیدی شما غیرفعال شده باشد آیفون یا آیپد به صورت مکرر از شما رمز اپل ایدی را درخواست می‌کند. شما می‌توانید با وارد کردن رمز اپل آیدی، به بخش مربوط به ریست کردن اپل آیدی خود مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات احراز هویت و دریافت ایمیل مربوط به تغییر پسورد برای بار دیگر از اپل ایدی خود استفاده کنید.