یکی از مهم‌ترین چالش هایی که کاربران آیفون‌ و آیپد با آن روبه رو هستند، روش پاک کردن اپل ايدي از روی آیفون به صورت کامل و یکپارچه است.

اپل آیدی یک حساب کاربری امنیتی بسیار مهم به حساب می آید و در حقیقت بیانگر هویت کاربر و صاحب دستگاه تنظیم شده روی آیفون یا آیپد است. اگر اپل آیدی تنظیم شده روی یک دستگاه قابل دسترسی نباشد، کاربر توان استفاده از بسیاری از قابلیت‌های روزمره آیفون یا آیپد را نخواهد داشت.

قابلیت هایی نظیر نصب اپلیکیشن از اپ استور، دسترسی به مخاطبین و تصاویر ذخیره شده در آیکلاود و ایمیل آیکلاود از جمله مواردی است که برای استفاده از آن‌ها حتماً باید اطلاعات اپل آیدی به طور کامل در اختیار کاربر قرار گرفته باشد. در صورتی که هر یک از اطلاعات اپل آیدی در اختیار کاربر نباشد، به هیچ وجه امکان استفاده از این قابلیت‌ها وجود ندارد.

بعلاوه، باید به خاطر داشت که عدم داشتن اطلاعات اپل ایدی موجب می‌شود تا حتی کاربر امکان حذف این حساب کاربری را از روی آیفون خود نداشته باشد. بر این اساس به کاربران توصیه می‌شود تحت هیچ عنوانی از اپل آیدی‌های کارتی و آماده برای کارهای مختلف خود استفاده نکنند چرا که در غیر این صورت امکان دسترسی به اطلاعات شخصی و حتی قابلیت‌های اصلی دستگاه از بین برود.

در این میان شاید کاربران تمایل به حذف کامل اپل آیدی خود از داخل سرورهای اپل را داشته باشند. این مسئله موجب می‌شود تا تمامی اطلاعات ذخیره شده کاربری آن‌ها از سرورهای اپل پاک شود.

نحوه پاک کردن اپل آیدی از سرور اپل

برای انجام این کار مستلزم داشتن تمام اطلاعات کاربری مخصوص  اپل آیدی است. قبل از انجام این کار از بکاپ گرفتن تمام اطلاعات خود اطمینان پیدا کنید و اپل آیدی را از تمام دستگاه‌های خود sign out کنید.

  1. وارد صفحه حریم خصوصی سایت رسمی اپل شوید.
  2. اطلاعات اپل آیدی را وارد کنید و ساین این شوید
  3. در قسمت پایین Request to delete your account را بزنید
  4. گزینه‌های امنیتی شامل بکاپ گرفتن و اشتراک‌های خود را در اپل آیدی را برسی کنید
  5. گزینه Continue را بزنید
  6. گزینه permanently delete your Apple ID account را بزنید تا اپل آیدی برای همیشه پاک شود